Бебешки дрехи

Бебешките дрешки са невероятно сладурски. Отлично си спомням първите пъти, когато около мене се родиха деца, и аз съответно прекарвах почти часове, избирайки най-прекрасните неща. Спомням си също как изпрах всичките неща, които бях купила за Ноеми, и как ги простирах - невярваща колко са миниатюрни (а те в послествие се оказаха огромни за нея...).

2 години по-късно дрехите са нещо тривиално: кои са чисти? Все още стават ли? Открих, че не съм майка, която гласи дъщеричката си като кукла. Самата аз съм прекалено практична, а и за мене е по-важно, тя да се чувства добре и да може да открива света ( ~ да се омазва като за световно). Другата теза, че момчешките дрехи са скучни, защото дрехите на 3 месеца, на 3, 13 и 30 години са същите, не съм я тествала. Износваме дрешките на каката - много прозорливо първите размери са в неутрални цветове - а необходимите допълнения се купуват поради обстоятелствата по чисто функционални критерии и с минимални логистични усилия. 

Резултатът - или изненадващото откритие, според гледната точка - едно щастливо момченце, което от вчера официално отвори следващия размер: 68! Това също е нещо, което младите майки не подозират - че купените с толкова любов красоти ще са безславно омалели само след няколко седмици. От 74 размер нещата се носят по-дълго. Затова ако търсите подарък за бебе, това е един добър размер за нещо красиво. Утежняващо обстоятелство: смяната на сезоните, 74ти размер се облича след около 6 месеца...

Другият феномен при бебешките дрехи са торбите от омалели дрехи, които се предават от една майка на друга. Дрешките не се късат, евентуално да се зацапат или да се разкапят от пране. Или пък са съвсем нови, защото са били отзад в гардероба/едни от 10те еднакви/получени като подарък, но вече малки. Та майките често искат любовта, с която са избирали дрехите и гледали носещите ги манекени, да пребъде при други деца. Това означава, че сред транша може да има невъзможни неща - като стил или степен на износеност. При всички положения обаче предлагането на старите дрехи е израз на привързаност и симпатия към твоето мъниче и доверие към теб - че можеш да оцениш жеста и да продължиш традицията. Моят съвет в случая е: благодарете с широка усмивка (ако разбира се при никакви обстоятелства няма да сложите ненова дреха на детето си, откажете с усмивка - ще улесни живота на друг, за това виж по-долу), вземете целия пакет и едва вкъщи на затворени врати го проверете систематично. Нужни са три купчини: износено - отврат или малко - става. Първото в боклука (кофа за рециклиране?), второто предай нататък (разни хора, разни идеали/размери), а последното минава през пералнята, преди да влезне в употреба. По този линия Ноеми днес беше истинска дама.
Бебешки гардероб: от всичко по малко.
Аз лично много се зарадвах на пакета - с ужас вече се чудех къде да ходя/да се ровя за нови допълнения. Поне за мен пазаруването на НЕОБХОДИМИ дрехи за мъниците е един малък ужас. А) Къде да ги паркирам, за да мога да свърша работа? Б) Къде имам реален шанс да свърша работа, без часове обикаляне? Виж, за неща, които са просто хубави, все още имам слабост - най-странното е, че сега изборът на детски дрешки ми доставя повече удоволствие отколкото до търся за мен си.

Спасение предлага и пазаруването в интернет. Поръчваш днес, а утре ти го носят вкъщи. Спестяваш си обикаляне, защото в първия магазин нямат нужния размер, а във втория желания цвят. Изисква обаче да знаеш какви са им размерите (по-малки / големи / за по-финни или по-стабилни деца), както и доста фантазия да можеш да си представиш какъв точно е зеленият цвят или какво е усещането от 95% памук и 5% еластан. Не на последно място лъскавите продукти могат да изглеждат отчайващо евтини на живо, но хей, често ще дойдат и да си ги вземат, ако не ни харесат.

Коментари

  1. Малката Мая се облича почти изцяло с момчешки дрешки... просто, защото едно сладко малко по-голямо момченце предаде нататък неговите :))) Радвам се, защото и за мен е важно да й е удобно и да си прави на воля белите, с които изучава света. Обаче едно не ми допада - уточнението на майките, че после си искат обратно дрехите. Обърквам се, когато получим дрешки от няколко човека, а и ми е притеснено да не ги повредим. Аз предавам това, което след това не очаквам да получа обратно.

    ОтговорИзтриване
  2. Пламена, благодаря за допълнението. Аз още не съм го чувала в комбинация с бебешки дрешки, но съм съгласна, че е объркващо или дори дразнещо. На мене така ми бяха дали дрехи за бременни с това уточнение, а когато аз съвестно си върнах каквото бяха поискали, дори не си го спомняха... жалко, че си далече, иначе имам момичешки неща :)

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Коментари, идеи, желания - споделете тук!

Популярни публикации от този блог

Мартенички

Торта-заек за рожден ден

Мартеници 2: гайтан и усукан конец